Chiptuning Elektronika samochodowa Voltech

chip-tuningChip-tuning to programowa zmiana parametrów pracy silnika samochodu. Sprawia, że nasze auto uzyskuje większą moc oraz moment obrotowy, a co za tym idzie, zwiększa poziom Twojego bezpieczeństwa podczas jazdy, tym samym zmniejszając spalanie.
Voltech wykorzystuje rezerwy jakie zostawiła fabryka, jako nieliczni w Polsce zachowujemy bezpieczną granicę podniesienia mocy oraz momentu obrotowego.

Samochody osobowe są zaopatrzone w urządzenie sterujące silnikiem nazywane (ECU). Zaprogramowany przez producenta tak, aby sterował pracą silnika w każdych warunkach jakie mogą wystąpić podczas eksploatacji. Sterownik jest zaprogramowany tak, aby wytrzymałość silnika była jak najlepsza , ale nie tak aby wykorzystać potencjał jednostki napędowej oraz zmniejszyć spalanie. Co jest tego przyczyną ?

Bardzo mało użytkowników aut, dba o terminowe przeglądy, wymiany filtrów, oleju. Często spotykaną sytuacją jest tankowanie paliwa złej jakości oraz jazda z uszkodzonym silnikiem. Ku przestrodze , producenci aut zaniżają jego sprawność oraz osiągi, aby zmniejszyć o około 3% ryzyko uszkodzenia spowodowane złą eksploatacją.

Podczas testów homologacyjnych spalanie auta musi być na jak najniższym poziomie (jedynie dla prędkości rzędu 90 i 120 km/h). Co z pozostałym zakresem obrotów silnika ? Co ze spalaniem przy 140 km/h lub 60 kmh ? Stwarzane są zaniżenia obrotów, przez które zmniejszają elastyczność silnika.

Wysokość opłat za pojazdy samochodowe w Europie zachodniej zależą od mocy silnika, dlatego też większość sprzedawanych aut np. w Niemczech ma mniejszą moc niż wersje modelowe sprzedawane adekwatnie do tych, które trafiają do np. Japonii.

Na czym polega chip-tuning?

W znaczeniu „tunerskim” jest to zmiana map w komputerze auta odpowiadających za sterowanie silnikiem. W świecie informatycznym „chip” to układ scalony. Zmieniamy zewnętrzną zawartość programu nazywaną eeprom oraz flash. Rzadko też, modyfikujemy pamięć odpowiadającą za pracę mikrokontrolera.

Reasumując, sposób chiptuningu nie jest istotny dla wymaganych przez nas efektów- istotne jest bowiem, dostrojenie programu i jego perfekcyjne opracowanie, aniżeli metody wprowadzenia go do sterownika ( przez złącze OBD lub bezpośrednio przez wlutowanie do pamięci sterownika BDM).

Chip-tuning można podzielić na dwie zasadnicze grupy:

  • Aut z silnikami wysokoprężnymi z turbiną lub kompresorem
  • Samochodów z silnikami wolnossącymi bez doładowania

Czy chip-tuning jest dla mnie?

Jeśli Twoje auto jest w pełni sprawne, filtry, olej i części są wymieniane zgodnie z zaleceniami producenta, tankujesz paliwo z pewnych źródeł- możesz bez żadnych obaw, odblokować te konie mechaniczne, które zostały zmniejszone przez producentów. Chip tuning może zwiększyć moc oraz moment obrotowy nawet o 30 % zmniejszając spalanie o 10%. Twoje auto zyska „power” a Ty radość z jazdy i większe bezpieczeństwo.

Zmiana oprogramowania w Voltech odbywa się za pomocą najnowocześniejszych oryginalnych urządzeń marki Alientech!

Każde auto jest dostrajane indywidualnie wedlug potrzeb klienta. Jako jedni z nielicznych w Polsce sami tworzymy mapy sterujące silnikiem.

Chip tuning – tuning elektroniczny sterownika silnikowego.

Ma na celu poprawę parametrów silnika, poprzez zmianę samego oprogramowania sterownika. Polega na edycji programu sterującego pracą sterownika silnikowego. Znajdujące się w programie krzywe charakterystyki, oraz mapy, są modyfikowane pod kątem zwiększenia mocy i momentu obrotowego silnika. Za pomocą edycji programu można zmienić wartości takie jak np:

  • maks. prędkość
  • maks. obroty silnika
  • doładowanie
  • dawka paliwa
  • kąt zapłonu
  • moment początku tłoczenia
  • czas wtrysku
  • oraz wiele innych (praktycznie wszystko czym steruje sterownik silnika)

Producenci silników spalinowych pozostawiają pewna rezerwę mocy i momentu obrotowego w seryjnym oprogramowaniu sterownika silnikowego. Ma ona na celu zapewnić bezpieczeństwo jednostki napędowej w przypadkach bardzo wysilonej pracy, lub bardzo złych warunków pracy dla silnika. Bezpieczne przyrosty dla silników „wolnossących” to ok. 5% oryginalnej mocy, dla silników „doładowanych” 20% a nawet 50% nominalnej mocy.

Więcej o Chip tuning na wikipedia Chiptuning

Zadzwoń teraz, dowiedz się więcej o Chiptuning

[Głosów:49    Średnia:4.1/5]
admin 9 września 2016

Autor wpisu: admin

Jakub Gasik właściciel firmy Elektronika samochodowa Voltech w Sochaczewie